Vara kund2023-06-07T10:14:02+02:00

Det finns många "måsten" i livet

Men om du låter oss ta hand om städningen, så slipper du i alla fall några.

Professionell städutrustning - Städning med högkvalitativa rengöringsmedel i Stockholm.

Att vara kund hos oss

Städning är vi experter på. Och det ska var enkelt att var kund hos oss krånglar inte till allt ingår vårt pris Låt oss hjälpa dig i vardagen. Du får ett ”måste” mindre och får en ökad livskvalité.

Här är några anledningar varför du ska var kund hos oss.

Enkelt och lätt

Det är enkelt att vara kund. Inga krångliga bindningstider eller dolda avgifter. Du själv bestämma omfattningen på städningen. Vi anpassar oss efter det. Ta enkelt reda på ditt pris direkt genom att klicka på knappen ”Se ditt pris”.

Professionell städutrustning - Städning med högkvalitativa rengöringsmedel i Stockholm.

Rengöringsmedel ingår

För att kunna hålla en hög och jämn kvalité är det viktigt att använda samma typ av rengöringsmedel under våra uppdrag. Och för att göra det enkelt och tydligt, så ingår kostnaden i priset. Inget extra tillkommer.

Kvalitet och noggrannhet

Kvalitet är ett kärnvärde hos City Hemservice. Enligt noga framtagna checklistor som ska säkerställa att vi alltid levererar det vi lovar. Med ett prioriterat kvalitetsarbete blir kunder nöjda. Samt större delaktighet och engagemang från alla medarbetare.

Professionell städutrustning - Städning med högkvalitativa rengöringsmedel i Stockholm.

Samma städare

Kunder värdesätter kontinuitet. Av den anledningen är det alltid samma städare som städar hos dig. Rekryteringsprocess som de arbetssökande genomgår är noggrann. Dessutom, med utdrag ur belastningsregistret.

Köksstädning i Stockholm - Skinande rent kök efter noggrann städning av städfirma.

Garantier och säkerhet

Det är viktigt att det arbete som utförs håller hög kvalité. Skulle du inte är nöjd med vårt arbete kommer vi tillbaka utan kostnad och åtgärdar anmärkningarna. Vi har ansvarsförsäkring och framtagna säkerhetsrutiner för hantering av nycklar och larmkoder. Hos oss är du trygg!

Vår personal

Genom att ta hand om våra medarbetare, på ett bra sätt. Så tar de hand om kunderna på ett bra sätt. Bra lönevillkor, förmåner och försäkringar. Dessutom med kompetensförstärkande åtgärder som utbildningar och kunskapsöverföring. Då får vi både nöjda kunder, och nöjda medarbetare.

Första städning

25% rabatt

Till alla våra nya kunder – Städning med 25% rabatt

Till alla våra nya privatkunder som tecknar städavtal, erbjuder vi en första städning med 25% rabatt. Erbjudandet gäller första städtillfället för dig som inte tidigare varit kund hos oss (max 6 h). Kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabatter.

Om rot och rut

Du får göra avdrag för arbetskostnaderna när du anlitar någon för att utföra hushållsnära tjänster, s.k. rutavdrag. Material och resekostnader ger inte rätt till rutavdrag. Bostad som du bor i eller använder som fritidsbostad eller som dina föräldrar bor i eller använder som fritidsbostad ger rätt till avdrag. Hushållsarbete som rengöring, underhåll och tvätt och även barnpassning, omsorgstjänster och enklare trädgårdsarbete ger rätt till rutavdrag.

Fast det behöver du som kund till oss inte tänka på. Vi sköter allt det administrativa med skattemyndigheten.

RUT regler från 1 juli 2019

Den maximala skattereduktionen för rutarbete är 50 000 kronor, vilket motsvarar ett köpunderlag på 100 000 kronor. Om ni är två personer i hushållet kan ni tillsammans köpa tjänster för 200 000 kronor, och få tillbaka 100 000 kronor. Beskattningsmässigt så räknas RUT och ROT-avdrag ihop. Det innebär att om du har utnyttjat avdraget för ROT så minskar summan för vad du får dra av för RUT.
Om du är osäker på hur mycket avdrag du har gjort under året så kan du alltid dubbelkolla det med Skatteverket.

Vanliga frågor

Var städar ni?2023-06-06T21:16:33+02:00

Vi utför hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, trappstädning för både kontor och BRF samt fönsterputs i stora delar av Stockholm; Östermalm, Vasastaden, Kungsholmen, Södermalm, Gamla stan, Lidingö, Tyresö, Nacka, Haninge, Enskede, Huddinge, Sundbyberg, Solna, Danderyd, Täby, Vallentuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Hässelby, Bromma.

Vilka avbokningsregler gäller?2023-05-17T13:54:05+02:00

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (3 dgr) före avtalat städtillfälle har du rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare debiteras du 50 % av priset. Sker avbokning samma dag som städtillfället ska utföras debiteras fullt pris. Tecknar du ett avbokningsskydd har du möjlighet att boka av städningen fram till 2h innan städtillfället.

Om jag inte är nöjd, vad ska jag göra?2023-05-02T08:26:40+02:00

Om vi har misslyckats med att nå dina förväntningar vill vi gärna rätta till detta så snart som möjligt. Kontakta oss inom 24h efter utfört arbete så gäller Nöjd Kund Garantin vilket innebär att vi snarast möjligt åtgärdar felet.

Hur snabbt kan vi komma igång?2023-05-02T08:26:38+02:00

Så fort du har bestämt dig påbörjar vi processen med att fördela uppdraget till bäst lämpade medarbetare. Normal tar det ca 1-2 veckor.

Vilka tider gäller för hemstädning?2023-05-02T08:26:36+02:00

Våra arbetspass är vardagar 8-17. Skulle du ha specifika önskemål om vissa tider så försöker vi lösa det. Om ett arbetspass infaller på röd dag utgår uppdraget. Du kan självfallet få städat vid annat tillfälle om du kontaktar oss. Vi har öppet som vanligt under sommaren. Dock behöver vi din hjälp med att, så snart det är möjligt, inkomma med vilka veckor som du inte önskar städning under sommaren. Om du är hemma och vill att vi städar som vanligt behöver du inte göra något. Vi är dessutom måna om att våra medarbetare har bra och ordnade arbetstider vilket innebär att vi försöker fördela uppdragen under dagen med tanke restid och raster.

Vad innebär regelbunden hemstädning?2023-05-02T08:26:32+02:00

Det innebär att du tecknar ett hemstädsavtal med oss som och att vi löpande kommer hem till dig och utför hemstädning. Du kan själv välja hur ofta det ska ske och du kan även välja vilka ytor som hemstädningen ska omfattas av. För att göra det lättare för dig att välja har vi olika paketlösningar som vi erbjuder. Vi går igenom detta tillsammans med dig under vårt kostnadsfria hembesök och lämnar en offert baserat på ditt behov. Du kan när som helst pausa eller säga upp avtalet. Vid uppsägning är det en kalendermånad som gäller.

Hur blir jag kund?2023-05-02T08:25:41+02:00

Kontakta oss via Få en offert eller via vår e-mail info@cityhemservice.se alt. också via telefon 08-100 103. Därefter lämnar vi en offert och efter att du godkänt den så planerar vi in första städservicen.

Min faktura har inte kommit fram, vad gör jag nu?2023-05-02T08:25:38+02:00

Om du är snabb och hör av dig till oss innan den sista i månaden så kan du få en fakturakopia mailad till dig. Du hinner då förmodligen betala innan förfallodatum. Annars kommer en påminnelsefaktura skickas ut några dagar efter förfallodatum dock då med en påminnelseavgift.

Det är också viktigt att komma ihåg att som kund är man, enligt lag, alltid själv ansvarig för att betala i tid trots att en faktura inte levererats av posten eller motsvarande.

Hur betalar jag via autogiro?2023-05-02T08:25:36+02:00

1. Logga in på din internetbank och sök upp City Hemservice Sverige AB under Autogiro.

2. Ange ditt 5-siffriga kundnummer som betalarnummer.

3. Signera elektroniskt.

När du gjort ovanstående har vi möjlighet att lägga upp dig som autogirokund. Du kommer även fortsättningsvis att få en fakturaspecifikation över de händelser som är grund för månadens debitering. På fakturaspecifikationen står det sedan att beloppet betalas via autogiro.

Hur betalar jag för städningen?2023-05-02T08:25:33+02:00

För löpande hemstädskunder kan du välja att betala via autogiro, e-faktura eller email faktura. Fakturaunderlag skickas från vår fakturapartner via epost till dig om du inte registrerat dig för något av de övriga alternativen. Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 14 dagar från fakturadatum. Debiteringsperioden löper från den 16:e föregående månad till och med den 15:e i innevarande månad. Viktigt att tänka på är att beloppen på fakturaraderna först är netto exkl. moms. Sedan summeras dessa och moms läggs på. Därefter, längst ned på fakturan, dras RUT av med 50% och summan som blir kvar är det som du ska betala.

Var städar ni?2023-06-06T21:16:33+02:00

Vi utför hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, trappstädning för både kontor och BRF samt fönsterputs i stora delar av Stockholm; Östermalm, Vasastaden, Kungsholmen, Södermalm, Gamla stan, Lidingö, Tyresö, Nacka, Haninge, Enskede, Huddinge, Sundbyberg, Solna, Danderyd, Täby, Vallentuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Hässelby, Bromma.

Är det samma person som städar varje gång?2023-03-03T14:38:12+01:00

Ja, det är alltid samma person som kommer förutom vid frånvaro, då försöker vi lösa det med en vikarie i första hand. Ibland arbetar vi i team om två medarbetare. Det innebär att det kommer två personer och städar hos dig, dock är din ordinarie medarbetare alltid den ena personen i teamet.

Vilka krav ställer City Hemservice på medarbetarna?2023-03-03T14:37:22+01:00

Alla medarbetare som anställs har genomgått en omfattande rekryteringsprocess där en noggrann selektering gjorts. Alla medarbetare får lämna utdrag ur belastningsregistret innan anställning erbjuds. Efter anställning genomgår alla medarbetare en intern utbildning inom kvalité, service renlighet och trygghet som omfattar alla de processer, rutiner och checklistor som en medarbetare hos oss ska kunna hantera för att möta våra högt ställda krav. Under anställningen erbjuds sedan löpande vidareutbildning som kan handla om fördjupning inom dessa områden. För din trygghet så omfattas alla våra medarbetare av tystnadsplikt. Vi begär också årligen utdrag ur belastningsregistret för alla medarbetare.

Vad händer om något blir skadat av er personal?2023-03-03T14:37:04+01:00

Om olyckan skulle vara framme så har City Hemservice försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som våra medarbetare orsakar.

Vad händer om en medarbetare skadar sig under ett arbetspass?2023-03-03T14:35:33+01:00

Alla våra medarbetare är försäkrade under arbetstid samt på väg till och från arbetet. Som arbetsplats räknas den plats där medarbetaren utför sitt uppdrag den aktuella dagen.

Min faktura har inte kommit fram, vad gör jag nu?2023-05-02T08:25:38+02:00

Om du är snabb och hör av dig till oss innan den sista i månaden så kan du få en fakturakopia mailad till dig. Du hinner då förmodligen betala innan förfallodatum. Annars kommer en påminnelsefaktura skickas ut några dagar efter förfallodatum dock då med en påminnelseavgift.

Det är också viktigt att komma ihåg att som kund är man, enligt lag, alltid själv ansvarig för att betala i tid trots att en faktura inte levererats av posten eller motsvarande.

Hur betalar jag via autogiro?2023-05-02T08:25:36+02:00

1. Logga in på din internetbank och sök upp City Hemservice Sverige AB under Autogiro.

2. Ange ditt 5-siffriga kundnummer som betalarnummer.

3. Signera elektroniskt.

När du gjort ovanstående har vi möjlighet att lägga upp dig som autogirokund. Du kommer även fortsättningsvis att få en fakturaspecifikation över de händelser som är grund för månadens debitering. På fakturaspecifikationen står det sedan att beloppet betalas via autogiro.

Hur betalar jag för städningen?2023-05-02T08:25:33+02:00

För löpande hemstädskunder kan du välja att betala via autogiro, e-faktura eller email faktura. Fakturaunderlag skickas från vår fakturapartner via epost till dig om du inte registrerat dig för något av de övriga alternativen. Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 14 dagar från fakturadatum. Debiteringsperioden löper från den 16:e föregående månad till och med den 15:e i innevarande månad. Viktigt att tänka på är att beloppen på fakturaraderna först är netto exkl. moms. Sedan summeras dessa och moms läggs på. Därefter, längst ned på fakturan, dras RUT av med 50% och summan som blir kvar är det som du ska betala.

Vad innebär regelbunden hemstädning?2023-03-03T14:49:04+01:00

Det innebär att du tecknar ett hemstädsavtal med oss som och att vi löpande kommer hem till dig och utför hemstädning. Du kan själv välja hur ofta det ska ske och du kan även välja vilka ytor som hemstädningen ska omfattas av. För att göra det lättare för dig att välja har vi olika paketlösningar som vi erbjuder. Vi går igenom detta tillsammans med dig under vårt kostnadsfria hembesök och lämnar en offert baserat på ditt behov. Du kan när som helst pausa eller säga upp avtalet. Vid uppsägning är det en kalendermånad som gäller.

Vilka avbokningsregler gäller?2023-05-17T13:54:05+02:00

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (3 dgr) före avtalat städtillfälle har du rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare debiteras du 50 % av priset. Sker avbokning samma dag som städtillfället ska utföras debiteras fullt pris. Tecknar du ett avbokningsskydd har du möjlighet att boka av städningen fram till 2h innan städtillfället.

Om jag inte är nöjd, vad ska jag göra?2023-05-02T08:26:40+02:00

Om vi har misslyckats med att nå dina förväntningar vill vi gärna rätta till detta så snart som möjligt. Kontakta oss inom 24h efter utfört arbete så gäller Nöjd Kund Garantin vilket innebär att vi snarast möjligt åtgärdar felet.

Hur snabbt kan vi komma igång?2023-05-02T08:26:38+02:00

Så fort du har bestämt dig påbörjar vi processen med att fördela uppdraget till bäst lämpade medarbetare. Normal tar det ca 1-2 veckor.

Vilka tider gäller för hemstädning?2023-05-02T08:26:36+02:00

Våra arbetspass är vardagar 8-17. Skulle du ha specifika önskemål om vissa tider så försöker vi lösa det. Om ett arbetspass infaller på röd dag utgår uppdraget. Du kan självfallet få städat vid annat tillfälle om du kontaktar oss. Vi har öppet som vanligt under sommaren. Dock behöver vi din hjälp med att, så snart det är möjligt, inkomma med vilka veckor som du inte önskar städning under sommaren. Om du är hemma och vill att vi städar som vanligt behöver du inte göra något. Vi är dessutom måna om att våra medarbetare har bra och ordnade arbetstider vilket innebär att vi försöker fördela uppdragen under dagen med tanke restid och raster.

Vad innebär regelbunden hemstädning?2023-05-02T08:26:32+02:00

Det innebär att du tecknar ett hemstädsavtal med oss som och att vi löpande kommer hem till dig och utför hemstädning. Du kan själv välja hur ofta det ska ske och du kan även välja vilka ytor som hemstädningen ska omfattas av. För att göra det lättare för dig att välja har vi olika paketlösningar som vi erbjuder. Vi går igenom detta tillsammans med dig under vårt kostnadsfria hembesök och lämnar en offert baserat på ditt behov. Du kan när som helst pausa eller säga upp avtalet. Vid uppsägning är det en kalendermånad som gäller.

Hur blir jag kund?2023-05-02T08:25:41+02:00

Kontakta oss via Få en offert eller via vår e-mail info@cityhemservice.se alt. också via telefon 08-100 103. Därefter lämnar vi en offert och efter att du godkänt den så planerar vi in första städservicen.

Hur fungerar skattereduktionen?2023-03-03T14:26:16+01:00

Skattereduktionen är inget du som kund behöver tänka på. Vi sköter det administrativa med Skatteverket och debiterar endast dig för den del som är efter avdrag.

Du får göra avdrag för arbetskostnaden när du anlitar någon för att utföra hushållsnära tjänster, s.k. rutavdrag. Material och resekostnader ger inte rätt till rutavdrag. Det arbete som du söker rutavdrag för ska tillhöra hushållsarbetets kärnområde och utföras i en bostad som du bor i eller använder som fritidsbostad eller som dina föräldrar bor i eller använder som fritidsbostad. Hushållsarbete som rengöring, underhåll och tvätt ger rätt till rutavdrag. Även barnpassning, omsorgstjänster och enklare trädgårdsarbete ger rätt till rutavdrag.

Detta behöver du som kund till oss inte tänka på. Vi sköter allt det administrativa med skattemyndigheten så det blir så bekymmersfritt som möjligt för dig.

Den maximala skattereduktionen för rutarbete är 50 000 kronor, vilket motsvarar ett köpunderlag på 100 000 kronor. Om ni är två personer i hushållet kan ni tillsammans köpa tjänster för 200 000 kronor, och få tillbaka 100 000 kronor.

RUT och ROT räknas ihop

Beskattningsmässigt så räknas RUT och ROT-avdrag ihop. Det innebär att om du har utnyttjat avdraget för ROT så minskas summan för vad du får dra av för RUT.

Till toppen